blog

Si vous rencontrez des difficultés ou que vous ne trouvez pas de réponse à votre question, cette rubrique peut vous aider. Maints problèmes peuvent être résolus en prenant connaissance de la liste des questions ci-dessous.

Si vous ne trouvez toujours pas la réponse à vos questions sur cette page, n'oubliez pas de consulter les conditions générales ou contactez-nous.

Wenn Sie Schwierigkeiten haben oder keine Antwort auf Ihre Frage finden, kann diese Seite Ihnen helfen. Viele Probleme lassen sich durch das Lesen der nachstehenden Fragen lösen.

Wenn Sie auf dieser Seite trotzdem keine Antwort auf Ihre Frage finden, lesen Sie bitte die allgemeinen Bedingungen oder kontaktieren Sie uns.

If you are having problems or cannot find an answer to your question, this section can help. Many problems can be solved by reviewing the list of questions below.

If you still can't find the answer to your question on this page, be sure to check the terms and conditions or contact us.

Wann Dir Problemer hutt oder keng Äntwert op är Froen fannt, da kann dës Säit Iech hëllefen. Vill Äntwerten op méiglech Problemer fannt dir an de Froen hei ënnen drënner.

Wann Dir op dëser Säit trotzdem keng Äntwert op är Fro fannt, da liest weg. déi allgemeng Konditiounen oder kontaktéiert eis.

Dernière modification: 19 septembre 2021

Informations générales

Restopolis, fondé en 2005, est l'administration gouvernementale qui a comme mission d'exploiter la restauration scolaire dans l'enseignement secondaire et universitaire au Grand-Duché de Luxembourg. Restopolis opère sous la tutelle du ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse. La direction de Restopolis est installée sur le site eduPôle à Walferdange.

Restopolis compte parmi ses clients la très grande majorité des cantines et cafétérias des établissements scolaires de l’enseignement secondaire et secondaire général et des lycées internationaux, les cantines de l’université du Luxembourg au Campus Belval ("Food House", "Food Lab", "Food Zone", Food Café"), la "Brasserie John’s" et la cantine "Altius" du campus universitaire à Luxembourg-Kirchberg, les cantines du site eduPôle à Walferdange ("Le Haras", "Brasserie am Schlass"), la cantine de l’École de la Police Grand-Ducale, les cantines de tous les établissements de l’Éducation différenciée ainsi que la cantine de l’école fondamentale étatique « Eis Schoul ».

Les bureaux de l'administration de Restopolis sont installés sur le site eduPôle à Walferdange.

28, route de Diekirch, L-7220 Walferdange

Pour plus d'informations, veuillez consulter notre page "Contact"

Restopolis a comme mission d'exploiter la restauration scolaire dans l'enseignement secondaire et universitaire au Grand-Duché de Luxembourg tout en faisant découvrir à ses convives le plaisir de bien manger et en leur offrant une haute qualité gustative, un accueil chaleureux et personnalisé, une ambiance conviviale et un climat de confiance.

Vous pouvez nous joindre

Pour plus d'informations, veuillez consulter notre page "Contact"

À quelques exceptions près, les cantines de Restopolis disposent de leur propre cuisine où nos chefs avec leur équipe de cuisine préparent quotidiennement des repas frais sur place. Certaines cantines préparent les repas pour des sites qui ne disposent pas d’infrastructures appropriées et qui ne nous permettent pas de cuisiner sur place.

Manger à la cantine

Oui! Elèves et adultes peuvent choisir entre plusieurs entrées, plats et desserts, tous préparés sur place dans nos cantines. De plus, chaque cantine de Restopolis invite ses convives à composer eux-mêmes leur salade à partir des produits frais et saisonniers du salad bar. Dans certaines cantines, nous proposons en plus des pizzas faits maison, des pâtes et des woks. À ne pas oublier: toutes nos cantines ont une offre complète de plats végétariens et végans.

Pendant la récréation du matin, nous proposons dans nos cafétérias et nos cantines des fruits, des cakes, des sandwiches et des mueslis qui sont tous faits maison et nous vendons des viennoiseries artisanales à base d’ingrédients locaux.

La réservation des plats est facultative! Pourtant, elèves et adultes ont la possibilité de réserver leur plat sous condition qu'ils disposent d'un compte IAM du CGIE.

Une réservation peut se faire via la rubrique "Menu" de ce site ou bien via notre appli (Android & iOS), ceci jusqu'à 5 jours à l'avance. Toute réservation doit se faire au plus tard jusqu'à 20h00 de la veille.

La réservation leur garantit d'obtenir leur plat préféré. Nous recommandons fortement la réservation surtout comme instrument important dans la lutte contre le gaspillage alimentaire.

Attention: Avant de pouvoir faire une réservation, le client doit se connecter moyennant son identifiatnt IAM sur ce site ou bien avoir activé l'appli Restopolis sur son smartphone. C'est uniquement à ce moment que le bouton "Réservation" apparaîtra dans la rubrique "Menu".

Oui, nos cantines proposent quotidiennement un et parfois plusieurs plats végétariens. En complément à ce plat, nos convives peuvent se composer eux-mêmes une grande assiette avec de la salade du salad bar. Pour en savoir plus sur notre concept alimentaire, veuillez consulter notre site http://www.food4future.lu.

Restopolis s'engage à proposer à sa clientèle des plats faits maison, préparés sur place par un chef de cuisine qualifié et son équipe, avec des ingrédients frais qui, dans la mesure du possible, sont issus de la production et de l'agriculture locales. 35 % des produits travaillés par les chefs de Restopolis et vendus proviennent du terroir, 6 % sont bio. Voir nos objectifs 2025 sur le site http://www.food4future.lu.

Non, Restopolis ne propose que des plats qui contiennent tous les composants pour que enfants et adultes se voient proposer des repas équilibrés. Bien évidemment les plats végétariens et végans ne sont pas concernés par cette règle.

Oui! Notre offre comprend chaque jour au moins un plat végétarien. Vous trouverez plus d’informations sur notre site http://www.food4future.lu.

De par la loi, Restopolis est obligé à déclarer les 14 allergènes. Vous les trouverez sur nos menus affichés dans nos cantines et cafétérias, dans la rubrique "Menu" de ce site et sur notre appli pour smartphone. Chaque convive qui souffre d'une allergie alimentaire peut composer son repas sur base de l'affichage de ces 14 allergènes.

En cas d'allergie ou d'intolérance alimentaire grave, le client peut commander un plateau-repas complet hypoallergique de la marque Natama.

Pour bénéficier d'un plateau-repas hypoallergique, veuillez procéder comme suit:

Dès que votre demande a été validée, notre service informera le responsable de la cantine où votre enfant prend régulièrement son déjeuner.

Mon compte Restopolis

Non! L’unique mode de paiement que nous acceptons est la carte myCard.

À chaque carte myCard est associé un compte Restopolis qui peut être chargé via notre site internet moyennant une carte de crédit (Visa, Mastercard, American Express) ou bien via Digicash.

Les clients de l'Université du Luxembourg, de l'école de la Police et de quelques autres institutions disposent de leur propre carte. Etant donné que ces cartes sont synchronisées avec nos systèmes informatiques, elles sont compatibles avec la carte myCard et peuvent servir de moyen de paiement à la cantine.

Afin de pouvoir bénéficier d'un compte Restopolis, le client doit remplir les conditions suivantes:

  • disposer d'un compte IAM du CGIE; (*)
  • être élibible pour bénéficier du service Restopolis.

 

En règle générale, les personnes suivantes peuvent disposer d'un compte Restopolis:

  • tous les membres de la communauté scolaire de l'enseignement secondaire (élèves, personnel enseignant, personnel administratif et technique);
  • le personnel enseignant de l'enseignement fondamental;
  • le personnel administratif et technique du Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse.

 

(*) Les membres de l'Université du Luxembourg et de l'école de la Police ne disposent pas de compte IAM du CGIE et peuvent tout de même disposer d'un compte Restopolis du fait que les systèmes informatiques sont synchronisés. Il en résulte que les cartes de ces institutions sont compatibles à la carte myCard.

Vous pouvez charger votre compte Restopolis de différentes manières:

  • sur site, en espèces, à la caisse de la cantine ou de la cafétéria;
  • en ligne via notre site internet;
  • en ligne via l'appli Android ou iOS. (*)

Au moment du chargement en ligne de votre compte vous pouvez choisir entre deux options:

  • chargement par carte de crédit (Visa, Mastercard, American Express);
  • chargement par Digicash.

(*) Pour charger votre compte moyennant notre appli, il faut que celle-ci soit associée à votre compte! (voir question suivante)

Vous pouvez toujours charger votre compte directement à la caisse de nos cantines et cafétérias, en particulier si vous avez des problèmes avec votre connexion internet ou avec votre ordinateur et que la recharge en ligne n'est pas possible.

L'application de Restopolis est gratuitement téléchargeable dans l'App Store et le Google Play Store.

Pour activer l'appli et l'associer à votre compte:

  • choisissez sur votre téléphone mobile le menu "Préférences";
  • allez sur "Authentification";
  • sélectionnez le signe "+" en haut à droite de votre smartphone;
  • connectez-vous sur votre ordinateur avec vos identifiants IAM sur le site www.restopolis.lu et allez dans le menu "Mon compte";
  • choisissez "Mes mobiles", ensuite "Ajouter";
  • Un code QR apparaît, scannez-le avec votre smartphone. Pour effectuer le scan, la caméra de votre mobile va s'activer. Une fois le code scanné, le nom de votre téléphone apparaît sur votre ordinateur dans le menu "Mes mobiles";
  • appuyez sur "Save" pour conlure l'activation de votre mobile. Votre appli est maintenant associée à votre compte Restopolis!

Sur le site http://www.restopolis.lu, entrez votre "Login" et votre "Mot de passe";

  • Sélectionnez la page "Mon compte";
  • Lire "A propos de l'historique des consommations";
  • Acceptez les conditions décrites.

Notez que l'historique enregistre les mouvements de la carte à partir du jour même où celui-ci a été activé.

Pour vous faire rembourser un solde éventuel de votre compte Restopolis, vous devez remplir les conditions suivantes:

  • disposer d'un identificat IAM;
  • être membre de la communauté scolaire d'un établissement d'enseignement secondaire (élève, enseignant, personnel);
  • quitter définitivement le système scolaire luxembourgeois, par exemple pour suivre des études postsecondaires ou occuper un autre poste.

À ce moment, le remboursement du solde de votre compte sera effectué sur demande auprès de l'administration du dernier établissement scolaire fréquenté. Le solde vous sera remboursé en espèces, et un formulaire de remboursement sera émis.

Tous les autres utilisateurs n'ont pas droit à un remboursement de leur solde et sont donc invités à agir de sorte que leur solde soit épuisé au moment où ils ne fréquentent plus les cantines ou cafétérias de Restopolis. Sur demande, le solde de ces clients peut être transféré sur un autre compte Restopolis.

Les collaborateurs de Restopolis ne remboursent pas le solde dans les cantines ou cafétérias.

Toute demande de remboursement va engendrer automatiquement la désactivation définitive du service Restopolis de la carte myCard.

Vous pouvez configurer votre compte de sorte qu'un message d'alerte "Solde bas" vous soit envoyé par courriel ou par SMS lorsque votre solde devient inférieur à une certaine limite que vous pouvez fixer vous-même. Pour ce faire:

  • allez sur la page d'accueil du site http://www.restopolis.lu;
  • entrez votre login ainsi que votre mot de passe. Le login est l'dentifiant IAM figurant sur la face avant de votre myCard et qui sert également au chargement de votre compte;
  • Une fois identifié, sélectionnez la page "Mon compte";
  • Vous pouvez maintenant fixer la valeur à partir de laquelle vous désirez être informé par courriel ou par SMS en cliquant sur "Notifications solde bas".

 

  • Le client peut utiliser uniquement un seul voucher au moment d'un achat, indépendamment du nombre de vouchers qui lui restent.
  • Le client n'a pas le choix s'il veut utiliser un voucher ou non. Tant qu'il y a des vouchers, un voucher sera débité automatiquement au moment d'un achat.
  • Le voucher couvre automatiquement la formule la plus chère lors d'un achat.
  • Le client peut consulter à tout moment le nombre de vouchers qui lui restent dans la rubrique "Mon compte" du notre site internet ou bien dans l'appli Restopolis.
  • Il est à souligner qu'un voucher ne peut pas être utilisé pour acheter des boissons, des snacks ou des viennoiseries.

 

La carte de crédit est le moyen de paiement le plus utilisé dans le monde entier et le numéro un absolu de l'e-commerce. Par le biais de Saferpay, nous traitons de manière flexible, simple et sécure les cartes de type VISA, MasterCard et American Express pour le chargement en ligne des comptes Restopolis.

Les parents d'élèves ainsi que d'autres personnes peuvent charger le compte Restopolis moyennant un ordinateur ou un smartphone via "Payconiq" (anciennement DigiCash). Pour ce faire, vous n'avez pas besoin d'introduire un mot de passe.

  • téléchargez l'application "Payconiq" (DigiCash) de votre banque;
  • allez sur le site www.restopolis.lu;
  • cliquez sur "Charger Compte";
  • sélectionnez "Payconiq";
  • saisissez votre IAM ou celui de votre enfant;
  • saisissez le montant à créditer sur le compte;
  • acceptez les conditions générales;
  • scannez le code QR avec votre smartphone;
  • validez-le par empreinte digitale ou code PIN.

Ma carte myCard

Informez immédiatement l'administration de votre établissement scolaire par tout moyen, de la perte ou du vol de la carte afin que la carte soit suspendue. Vous pouvez demander une nouvelle carte auprès de l'administration de votre établissement scolaire.

En cas de vol ou de perte de la carte, le détenteur a droit à un remplacement gratuit de la carte. Pour tout autre remplacement non prévu de la carte, l’utilisateur doit supporter les frais de la carte remplacée.

La nouvelle carte sera associée automatiquement au compte Restopolis de son détenteur et l'ancienne carte sera désactivée.

La carte est renouvelée gratuitement tous les trois à quatre ans.

Si le détenteur d'une carte myCard change d'établissement scolaire ou d'administration, il obtiendra une nouvelle carte. La nouvelle carte sera associée automatiquement au compte Restopolis de son détenteur et l'ancienne carte sera désactivée.

Non! La carte myCard ne contient pas d'argent! Le montant du crédit résiduel sur le compte Restopolis constaté lors de la désactivation de la carte perdue ou volée fera l'objet d'une allocation à la nouvelle carte.

A chaque rentrée scolaire, un code d'activation IAM est envoyé par voie postale à tous les nouveaux enseignants et élèves dans l'enseignement secondaire.

Avec ce code d'activation les utilisateurs peuvent se rendre sur le portail IAM (http://iam.education.lu) pour y activer leur compte IAM qui leur donnera également accès au portail Restopolis moyennant le login et mot de passe IAM.

Les utilisateurs qui ne sont pas en possession d'un code d'activation peuvent en demander un sur le portail IAM. Suivant la préférence de l'utilisateur, l'expédition du code d'activation se fera soit par courrier postal à l'adresse de leur domicile soit au guichet local IAM auquel le correspondant informatique et le technicien informatique de l'établissement scolaire ont accès pour l'impression et la délivrance en mains propres de l'utilisateur.

Last modified: 19 september 2021

General information

Restopolis, founded in 2005, is a governmental administration that has the mission to operate school catering in secondary schools and university in the Grand Duchy of Luxembourg. Restopolis operates under the supervision of the Ministry of National Education, Children and Youth. The management of Restopolis is located at the eduPôle site in Walferdange.

Restopolis counts among its clients the vast majority of canteens and cafeterias of secondary and international schools, the canteens of the University of Luxembourg at the Belval Campus ("Food House", "Food Lab", "Food Zone", Food Café"), the "Brasserie John's" and the "Altius" canteen of the university campus in Luxembourg-Kirchberg, the canteens of the eduPôle site in Walferdange ("Le Haras", "Brasserie am Schlass"), the canteen of the Grand-Ducal Police School, the canteens of all the establishments of the Differentiated Education as well as the canteen of the state elementary school "Eis Schoul".

The administration offices of Restopolis are located on the eduPôle site in Walferdange.

28, route de Diekirch, L-7220 Walferdange

For more information, please visit our page "Contact"

Restopolis' mission is to operate school catering in secondary schools and university in the Grand Duchy of Luxembourg while introducing its guests to the pleasure of eating well and offering them a high quality of taste, a warm and personalized welcome, a friendly atmosphere and a climate of trust.

You can reach us

For more information, please visit our page "Contact"

With a few exceptions, Restopolis canteens have their own kitchen where our chefs and their kitchen staff prepare daily fresh meals on site. Some canteens prepare meals for sites that do not have the appropriate infrastructure and do not allow us to cook on site.

Eating in the canteen

Yes, students and adults can choose between several starters, main courses and desserts, all prepared on site in our canteens. In addition, each Restopolis canteen invites its guests to compose their own salad from fresh and seasonal products from the salad bar. In some canteens, we also offer homemade pizzas, pastas and woks. And don't forget: all our canteens have a complete offer of vegetarian and vegan dishes.

During the main morning break, we offer fruit, cakes, sandwiches and mueslis in our cafeterias and canteens that are all homemade, and we sell artisanal pastries made with local ingredients.

Reserving food is optional! Yet, students and adults have the option to reserve their dish as long as they have a IAM account from CGIE.

A reservation can be made via the "Menu" section of this website or via our app (Android & iOS), this up to 5 days in advance. All reservations must be made no later than 8:00 pm of the previous day.

Reservations guarantee that they will get their favorite dish. We strongly recommend the reservation especially as an important tool in the fight against food waste.

Attention: Before being able to make a reservation, the customer must log in with his IAM ID on this site or have activated the Restopolis app on his smartphone. Only then will the "Reservation" button appear in the "Menu" section.

Yes, our canteens offer one and sometimes several vegetarian dishes daily. In addition to this dish, our guests can compose themselves a large plate with salad from the salad bar. To learn more about our food concept, please visit us at http://www.food4future.lu.

Restopolis is committed to offering its customers homemade dishes, prepared on site by a qualified chef and his team, with fresh ingredients that, whenever possible, are from local production and agriculture. 35% of the products worked on by Restopolis chefs and sold come from the local area, 6% are organic. See our 2025 goals at http://www.food4future.lu.

No, Restopolis only offers dishes that contain all the components to ensure that children and adults are offered balanced meals. Of course, vegetarian and vegan dishes are not affected by this rule.

Yes! Our offer includes at least one vegetarian dish every day. You can find more information on our website http://www.food4future.lu.

By law, Restopolis is obliged to declare the 14 allergens. You will find them on our menus displayed in our canteens and cafeterias, in the "Menu" section of this website and on our smartphone app. Each guest who suffers from a food allergy can compose his or her meal based on the display of these 14 allergens.

In case of severe food allergy or intolerance, the customer can order a complete hypoallergenic meal tray of the Natama brand.

To receive a hypoallergenic meal tray, please proceed as follows:

Once your request has been validated, our staff will inform the person in charge of the canteen where your child regularly eats lunch.

My Restopolis account

No. The only payment method we accept is the myCard.

Each myCard has an associated Restopolis account that can be loaded via our website using a credit card (Visa, Mastercard, American Express) or via Digicash.

Clients of the University of Luxembourg, the Police Academy and a few other institutions have their own cards. Since these cards are synchronized with our IT systems, they are compatible with the myCard and can be used as a means of payment in the canteen.

In order to benefit from a Restopolis account, the client must meet the following conditions:

  • have a IAM account from CGIE; (*)
  • be eligible for the Restopolis service.

 

In general, the following people can have a Restopolis account:

  • all members of the secondary school community (students, teachers, administrative and technical staff);
  • teachers from elementary schools;
  • the administrative and technical staff of the Ministry of National Education, Children and Youth.

 

(*) Members of the University of Luxembourg and the Police Academy do not have an IAM account from the CGIE but can still have a Restopolis account because the computer systems are synchronized. As a result, the cards of these institutions are compatible with the myCard.

The restaurant card is integrated in your University card (student card & staff card) and must be activated at the SEVE (Service des Études et de la Vie Étudiante) to take advantage of student and staff rates at the various eating facilities. The restaurant card is automatically activated during the registration process.

Each restaurant card has an associated restaurant account operated by Restopolis.

You can add new credits on your restaurant account as follows:

  • directly at the cashier's desk of the canteen or the cafeteria;
  • directly online via the Restopolis website (www.restopolis.lu) with a minimum of 5€.
    University students and staff have 2 options for loading their account online:
    - by credit card (Visa, Mastercard, American Express) or
    - via Payconiq (formerly Digicash) mobile payment app.
    The Login to be used in this case is "uni\matricule". Please know that there is no need to enter a password to load your account. Thus it is even possible to load the restaurant account of somebody else if you know his “matricule”.
  • by using the Restoplis Android or iOS App. To load your account through the Restopolis App, the App must be associated with your restaurant account. To do this, ask for a printout of a QR code at the cashier’s desk, scan this code with the App in order to associate your account to the App.

In case you encounter problems with your restaurant card, please contact the SEVE at

Belval Campus
Maison du Savoir - 5th floor
2, avenue de l’Université
L-4365 Esch-sur-Alzette

In case your student card is lost or stolen, you will be charged 11€ to get a new University Student Card.

You can charge your Restopolis account in different ways:

  • on site, in cash, at the cash desk of the canteen or the cafeteria;
  • online via our website;
  • online via the Android or iOS app. (*)

When you charge your account online you can choose between two options:

  • loading by credit card (Visa, Mastercard, American Express);
  • loading by Digicash.

(*) To load your account through our app, it must be associated with your account! (see next question)

You can always load your account directly at the cash desk of our canteens and cafeterias, especially if you have problems with your internet connection or with your computer and online loading is not possible.

The Restopolis app is free to download in the App Store and Google Play Store.

To activate the app and associate it with your account:

  • select on your cell phone the menu "Preferences";:
  • go to "Authentication";
  • select the "+" sign at the top right of your smartphone;
  • log in on your computer with your IAM credentials at www.restopolis.lu and go to the "My Account";
  • select "My mobile devices", than "Add";
  • A QR code appears, scan it with your smartphone. To perform the scan, the camera on your mobile will activate. Once the code is scanned, the name of your phone will appear on your computer in the "My mobile devices" menu;
  • click "Save" to complete your mobile activation. Your app is now associated with your Restopolis account!

On the site http://www.restopolis.lu, enter your "Login" and your "Password";

  • Select the "My Account" page;
  • Read "About the consumption history";
  • Accept the conditions described.

Note that the history records the movements of the card from the day it was activated.

To receive a refund of any balance in your Restopolis account, you must meet the following conditions

  • have an IAM Account;
  • be a member of the school community of a secondary school (student, teacher, staff);
  • leave the Luxembourg school system permanently, for example to pursue post-secondary studies or another job.

In this case, a refund of your account balance will be issued upon request to the administration of the last school attended. The balance will be refunded to you in cash and a refund form will be issued.

All other users are not entitled to a refund of their balance and are therefore encouraged to act in such a way that their balance is depleted when they no longer use Restopolis canteens or cafeterias. Upon request, the balance of these customers can be transferred to another Restopolis account.

Restopolis employees do not refund the balance in the canteens or cafeterias.

Any request for a refund will automatically result in the permanent deactivation of the Restopolis service of the myCard.

You can set up your account so that a "Low Balance" alert is sent to you by email or SMS when your balance falls below a certain limit that you can set yourself. To do this:

  • go to the home page of http://www.restopolis.lu;
  • enter your login and password. The login is the IAM ID located on the front of your myCard, which is also used to load your account;
  • Once logged in, select the "My Account" page;
  • You can now set the value from which you want to be notified by email or SMS by clicking on "Notifications balance down".

 

  • The customer can use only one voucher at the time of a purchase, regardless of the number of vouchers remaining.
  • The customer has no choice whether to use a voucher or not. As long as there are vouchers, a voucher will be debited automatically at the time of a purchase.
  • The voucher automatically covers the most expensive formula at the time of a purchase.
  • The customer can check at any time the number of vouchers remaining in the "My Account" section of our website or in the Restopolis app.
  • It should be noted that a voucher cannot be used to purchase drinks, snacks or pastries.

 

The credit card is the most used payment method worldwide and the absolute number one in e-commerce. Through Saferpay, we process VISA, MasterCard and American Express cards flexibly, simply and securely for online loading of Restopolis accounts.

Parents of students as well as other people can load the Restopolis account through a computer or smartphone via "Payconiq" (formerly DigiCash). To do this, you do not need to enter a password.

  • download the "Payconiq" (DigiCash) application from your bank;
  • go to www.restopolis.lu;
  • click on "Charge Account";
  • select "Payconiq";
  • enter your or your child's IAM;
  • enter the amount to be credited to the account;
  • agree to the terms and conditions;
  • scan the QR code with your smartphone;
  • validate it by fingerprint or PIN.

My myCard

Inform your school administration immediately by any means, of the loss or theft of the card so that the card can be suspended. You may request a new card from your school's administration.

If the card is lost or stolen, the cardholder is entitled to a free replacement card. For any other unscheduled replacement of the card, the user must bear the cost of the replaced card.

The new card will be automatically associated with the holder's Restopolis account and the old card will be deactivated.

The card is renewed for free every three to four years.

If the myCard holder changes school or administration, he or she will get a new card. The new card will be automatically associated with the cardholder's Restopolis account and the old card will be deactivated.

No! The myCard does not contain any money! The amount of residual credit on the Restopolis account found when the lost or stolen card is deactivated will be allocated to the new card.

Each new school year, an IAM activation code is mailed to all new teachers and students in secondary education.

With this activation code users can go to the IAM portal (http://iam.education.lu) to activate their IAM account which will also give them access to the Restopolis portal using the IAM login and password.

Users who do not have an activation code can request one on the IAM portal. Depending on the user's preference, the activation code will be sent either by postal mail to their home address or to the local IAM counter to which the IT correspondent and the school's IT technician have access for printing and hand delivery to the user.

The activation code will be sent to the user's home address.