Deep learning. Maximizing the learning experience through Demand-High Teaching.
by Siebenmorgen Timo
1. Research aims
This research paper sets out to examine and put on show how deep learning can be implemented within a heterogeneous English foreign language (EFL) classroom. It will discuss how the concept of scaffolding, i.e. the balancing of challenge and support, can provide English language learners (ELL) with the necessary learning techniques (skills and ultimately strategies) that allow them to become autonomous learners in the process of lifelong learning....
Autonomie als Kursmodell: selbst gesteuerter Fremdsprachenerwerb in der Erwachsenenbildung.
by Steyer Yasmine
Diese Arbeit beschäftigt sich mit der Entwicklung und dem Einsatz von Autonomiekursen am Institut national des langues (INL), der größten Bildungseinrichtung der Erwachsenenbildung in Luxemburg. Die Lerngruppen in den Sprachkursen sind sehr heterogen und präsentieren sich mit den verschiedensten Erwartungen. Die Kursinhalte werden durch vom INL entwickelte Curricula bestimmt, wodurch eine Harmonisierung erreicht wird. Die unterschiedlichen Ansprüche an die sprachliche Weiterbildung...
Methoden zur gezielteren Kompetenzbewertung von Schülern und deren Auswirkung auf eine spätere Orientierung am Ende der 9. Klasse.
by Sturm Laurent
Bei der Umsetzung der Bildungsstandards im Fach Mathematik bin ich auf
einige Probleme gestoen. Der groe Ermessensspielraum des Lehrers bei seiner
Vorbereitung, sowie die zu vernachlassigende Bedeutung des
"
complement
au bulletin\, auch im Hinblick auf die Orientierung, haben mich zu dieser
Arbeit auf der 9. Klasse bewogen. Am Ende der Arbeit soll feststehen, welche
Anforderungen der Schuler erfullen muss, um auf diese oder jene Sektion
zugelassen zu...
Métacognition sur les cultures et les langues: Un hiver avec Baudelaire, J'me sens pas belle.
'Dear teacher, have I told you...' Fostering writing skills through the use of dialogue journals in the EFL classroom.
Ronny van de Berg
1 Research aims
Nowadays, a big percentage of the writing which teenagers and young adults produce in
their everyday lives is interactive. They send each other text messages, discuss all kinds
of things on internet forums and chat on social networks. This stands in stark contrast to
the writing done in the EFL classroom, which focuses mainly on individual and separate
writing. In fact, the end goal of most EFL courses is essay writing, a planned and formal
piece of writing...
De Mondorf à Mondorf-les-Bains: l'histoire du thermalisme de 1847 à 1947, vue à travers les principaux journaux luxembourgeois.
by Vitali David
Lorsque des travaux de forage sont entamés en juin 1841 à l’endroit où suintait une petite
source d'eau salée, personne ne peut prévoir que cet événement va marquer une des pages
les plus importantes de l’histoire de notre pays.
Avec la découverte de la source Kind en 1846 à Mondorf, qui a le droit de se nommer
Mondorf-les-Bains à partir de 1878, l’histoire du thermalisme luxembourgeois est
définitivement lancée.
Presque 150 ans plus tard s’en...