La didactique intégrée au service du plurilinguisme

by Liss Bentner

Comment faciliter et rendre plus efficace l’apprentissage des langues d’élèves inscrits en 7e O grâce à un décloisonnement des cours de langues ?
jeudi 28 août 2014/Number of views (5494)/Comments (0)/

Extremely Young & Incredibly Wise: The Function of Child Narrators in Adult Fiction

by Linda Steinmetz

  The following research focuses on the  function of child narrators in adult fiction. My thesis first defines the notions of ‘narrator,’ child,’ and ‘adult literature:’ what is a narrator and which types of narrators are there? What are the preconceived ideas that readers have in mind when they think of child narrators? At what point in  time did adults start to analyze the child’s individual psychology and to define young people as...
jeudi 28 août 2014/Number of views (6430)/Comments (0)/

Développer les compétences liées à l’auto-évaluation des élèves dans la discipline « Communication Professionnelle et Organisation » par le biais d’outils favorisant leur auto-évaluation

by Maria Paula Dos Anjos Carvalho

J’ai toujours tenu à offrir aux élèves la possibilité de progresser par eux-mêmes. Très tôt, j’étais convaincue de l’importance pour les élèves de pouvoir s’auto-évaluer. Dans mon introduction, je mets mon projet en relation avec les défis auxquels doit faire face l’École aujourd’hui ainsi qu’avec les trois priorités fixées par le MEN : la prise en...
jeudi 28 août 2014/Number of views (2799)/Comments (0)/

ENGLISH THROUGH THE MEDIA

by Jean-Marc Putz

Based on a series of courses taught at the INL, the thesis will explore the different ways in which the media, i.e. newspapers, radio, TV, internet, computer and videogames etc. can be used to teach English in a way that encourages meaningful language acquisition, critical thinking, learner autonomy and life-long learning.
jeudi 28 août 2014/Number of views (2822)/Comments (0)/
Tags: media
RSS

Catégories